BLOCKS



BLOCK

Bu komut nesneleri tek bir blok olarak tanımlamak içindir,Layer işlemi ile benzerlik gösterir,aynı bloktaki objeler aynı  zamanda renkte olur."BLOCK" komut satırına yazılır,nesneler seçilir ve komut tamamlanır,bir bloktaki nesnelerin özelliklerinin hepsi aynı anda değiştirilebilir tek başına değiştirilemez.Her bloğun rengi konumu ve ismi olur.Genellikle seri bir şekilde üretilecek çizimde çok kullanılacak objeler için yapılır.


Oluşturulan bloklar " BLOCK" panelinde "İNSERT" simgesinin içinde bulunur."MORE OPTİONS" a girilirse bir pencere açılır.Yeni block üretilebilir.Bir blockta "PİCK POİNT" bloğu taşımak gibi işlemler için kullanılabilir.



REDEFINE BLOCKS

Blockların rengi layer ile değiştirilemez renk değişimi yapabilmek için "BLOCK EDİTOR"e girmek gerekir.Block a çift tıklanır,ok a basılır,editör açılmış olur,"HOME" a girilir ve renk bu şekilde değiştirilebilir.





Bir block editor ile düzenlenebileceği gibi bir bloğun ismi yeni yapılana verilirse,eskisinin yerine yenisi geçer.Yeni sandalyeyi seçtim "BLOCK" komutunu girdim,eski sandalyenin ismini yenisine verdim,çizimde kullanılmış bütün eski sandalyeler yenisi ile değişti.






DYNAMIC BLOCKS

Bu komut hareketli blocklar oluşturmak için kullanılır. Block editor açılır,Sol taraftaki panelde "PARAMETERS" a girilir,Bir hareket komutu seçilir,hareket edecek alan başlangıç ve bitiş noktası ile seçilir,"ACTİON" a panelden girilir aynı komut buradan da tekrarlanır,editor kapatılır,nesnenin altında oluşan mavi ok yardımı ile kapı hareketli kale gelir.

           

EXTERNAL BLOCK CONTENT

"CONTENT EXPLORER"komutu girilir,Yukarıya bir block ismi yazarak ve ya yukarıda görünen dosyalara girerek farklı kullanışlı blocklar bulunabilir.







Yorumlar

Popüler Yayınlar